Nowości  Kosmonautyka    
 

Kosmonautyka.pl > Niemiecka agencja kosmiczna pomaga wprowadzić pojazdy autonomiczne

2020-01-19 Niemiecka agencja kosmiczna pomaga wprowadzić pojazdy autonomiczne

Sprawy jakimi zajmują się agencje kosmiczne czasem bywają dosłownie przyziemne. Ale kosmicznie ważne dla gospodarki.

Niemiecka Agencja Kosmiczna DLR (niem. Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR) to niemiecki odpowiednik NASA. To główne niemieckie centrum badawcze dla branży kosmicznej. Okazuje się, że nie tylko.W Dolnej Saksonii bowiem powstaje odcinek testowy dla autonomicznych pojazdów.


Odcinek testowy pozwoli przenieść do tej pory testowe pojazdy autonomiczne na rzeczywiste drogi (grafika: DLR)

Nie jest on wydzielony ale przebiega na autostradach A2, A39, A391 oraz na kilku drogach federalnych oraz krajowych (B3, B6, B243 i L295).


Ucyfowiony odcinek testowy otrzymał nazwę Testfeld Niedersachsen

W sumie na 280 km różnego typu dróg powstają instalacje do testowania pojazdów autonomicznych. Wzdłuż drogi instalowane są maszty z kamerami, czujnikami i routerami.


Instalowane maszty (grafika: DLR)

Dzięki nim możliwa będzie obserwacja i komunikacja testowanych pojazdów autonomicznych w rzeczywistym ruchu drogowym!

System rejestruje nie tylko trajektorie pojazdów, czyli linie będące śladem ruchu pojazdów. Umożliwi także pojazdom wzajemną komunikację ze sobą (Car2Car) oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej. Docelowo po superwydajnej bezprzewodowej sieci 5G.

Bliskość trasy od Wolsfburga wydaje się nie być przypadkowa. To tam siedzibę ma Volkswagen, jeden z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Ze strony niemieckiego przemysłu w projekcie biorą także m.in. Siemens i Continental.

"Aby prowadzić badania w dziedzinie jazdy autonomicznej, niezbędne są dane na temat rzeczywistego ruchu drogowego. Odcinek testowy w Dolnej Saksonii pozwoli nam nie tylko zbadać codzienny przepływ samochodów, ale też umożliwi przeprowadzenie różnych symulacji." - powiedział dr Frank Welsch, członek zarządu odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój.

To dlatego m.in. nowego Golfa wyposażono seryjnie w technologię komunikacji Car2X. Znajdzie się ona również w modelu elektryka ID.3.

Budowniczowie cyfrowej trasy zapewniają, że nie będą zbierane dane indywidualne o pojedynczych pojazdach - np. numery rejestracyjne czy też wizerunki kierowców.

Wsparcie

 

Bez reklam. Za darmo. Codzienne.
Wesprzyj rozwój portalu Kosmonautyka.pl!

Kosmonautyka.pl na serwisach społecznościowych: