Nowości  Kosmonautyka    
 

Kosmonautyka.pl > Argo

Argo

Argo to projektowany niemiecki transportowy statek kosmiczny.


Wizualizacja statku kosmicznego Argo (RFA)


Prezentacja statku Argo

Budowa

Argo budowany jest w ramach współpracy niemieckich firm kosmicznych Rocket Factory Augsburg (RFA), ATMOS Space Cargo i luksemburskiej Space Cargo Unlimited.

Argo składa się z trzech części:

  • moduł powrotny - kapsuła wchodząca ponownie w atmosferę i wracająca na Ziemię wyposażona w nadmuchiwany atmosferyczny wyhamowywacz
  • moduł serwisowy - moduł napędowy z 4 zasilającymi rozkładanymi panelami słonecznymi
  • moduł transportowy - ciśnieniowy moduł na ładunek (cargo) o pojemności 15,5 m3

Dane techniczne statku kosmicznego Argo:

  • długość: 7,7 m
  • średnica: 3,7 m
  • masa: 5,2 t
  • ładunek: 4 t
  • objętość: 27,9 m3 (15,5 m3 ciśnieniowa)

Statek wyposażony będzie w dwa silniki RFA Fenix napędzające Argo na orbicie, z dodatkowymi 24 silnikami 100 N dla systemu kontroli reakcji (RCS). Silniki Fenix wykorzystują bi-propellant.

W przypadku kapsuły powrotnej zamiast spadochronu zdecydowano się na nadmuchiwany decelerator atmosferyczny (IAD), dostarczonym opracowany przez firmę ATMOS Space Cargo. Umożliwiać ma on bezpieczne lądowanie statku z ładunkiem do 4 ton.

Główne elementy konstrukcyjne Argo można łatwo skalować. Stosując podejście z bloków budulcowych, możliwe ma być łatwe dodawanie segmentów do istniejącej kapsuły.

Loty

Pierwsza misja demonstracyjna statku Argo planowana jest na 2028 roku.

Argo zaopatrywać samodzielne loty lub zaopatrzeniowe na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS) oraz jej następców.


Wizualizacja statku kosmicznego Argo dokującego do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (RFA)

Koszt wysłania Argo wynosić ma 150 mln euro.

Wsparcie

 

Na bieżąco. Za darmo. Codzienne.
Wesprzyj rozwój portalu Kosmonautyka.pl!

Kosmonautyka.pl na serwisach społecznościowych: